Filmové manuály a jiné

Zde budou filmové manuály, nápovědy a jiné ... BOBO2CZ
Založeno 25.1.2011

 

Obsah této složky

Stručný návod na skinování 1. a 2.

 

 

STRUČNÝ ZÁKLADNÍ NÁVOD NA SKINOVÁNÍ 1.

    Hned na počátek bych chtěl uvézt, že tento filmový návod je skoro totožný s tím fotonávodem. Je dobré případně tyto dva návody kombinovat. Tento návod není k tomu, abyste se naučili pracovat s PC a dalšími programy. Je předpoklad, že základní znalosti již máte. Návod je dělaný za pomoci Total Commanderu, jelikož v ničem jiném nedělám (není ale nutností, stačí winrar ale v tomto návodu se s nám pracovat nenaučíte). Ke skinování využívám: Total Com. se zakomponovaným winrarem, DXTBmp, GIMP, Zoner Photo studio.

 
Postup:

    Zde stručně nastíním, co budeme ve filmu dělat (jsou tam titulky). Nějdříve je třeba mít v TC vytvořenou pracovní složku ve které bude model, který chceme skinovat. V tomto případě mod Vánoční Scania. Z modu si vytahneme složku color.dds, což je celá kabina. Následuje otevření souboru color.dds v DXT (V TC lze nastavit to, že kliknutím na soubor se spustí ten správný program - takto to mám nastaveno, je to i ve filmu vidět). Vlevo dole klikneme na šipku dolu a soubor se otevře v malování. Zde provedeme úpravu a v levém horním rohu klikneme na ikonu diskety - uložit. potom se vrátíme v liště do DXT, kde klikneme na šipku nahoru a upravený obraz se překlopí do DXT. potom dáme saves, zkontrolujeme ukládací cestu, nastavení na DDS DTX5, a dáme uložit. Vyzve nás to k přepsání souboru, což potvrdíme. Potom si vložíme Scanii do modu ve hře, model otevřeme a vložíme upravený soubor color.dds a potvrdíme přepsání. Spustíme hru a model je upraven. Tento postup bude na filmu a je vlastně i na foto návodu. Jelikož byly prosby, že to podle fotonávodu nejde, zkusíme film. Druhý film který je v přípravě bude o práci v jiném grafickém programu než je malování, jelikož je na tuto práci nepostačující. Bude to v GIMP.

   
   
Kdo by chtěl místo TC použít winrar, tak po vyjmutí souboru color.dds a jeho zpracování je třeba tento vrátit zpět BEZ KOMPRESE!!

 

 

 

NÁVOD NA PRÁCI S EXTERNÍM EDITOREM PŘI SKINOVÁNÍ 2.

    Pokračování o tom jak kreslit v jiném editoru než v Malování a to - GIMP (nebo jakýmkoli jiným editorem, který vám bude vyhovovat). Opět stručně uvedu o co se bude dít. Počítám s tím, že jste již viděli díl první a tudíž stejné věci které budou v tomto díle již nebudu komentovat. Tak o co jde:

    Jsme ve fázi, že máme pracovní složku s modelem a vytaženým souborem color.dds  Spustíme jej do DXT a následně do Malování, to je stejné. Avšak zde klikneme na ULOŽIT JAKO a zvolíme možnost uložení ve formátu .png   je to kvalitnější obraz na zpracování. Program nám nabídne pojmenování jako norm.png, tak to klidně ponecháme, není to důležité jak se to jmenuje a uložíme to do stejné složky jako je model a color.dds Potom otevřeme program GIMP a zde dáme otevřít a soubor norm.png na PC vyhledáme a načteme do GIMP. Zde provedeme úpravu obrazu. GIMP má širokou škálu různých velikostí kurzorů, různých tvarů kurzorů a když se s tímto programem naučíte pracovat, bude to dobrý pomocník. Možností v programu je opravdu značné množství a já všechny ani nevyzkoušel. Když obraz pozměníme, tak dáme normálně uložit. Potom můžeme GIMP uzavřít, již ho nebude potřeba. Klikneme na upravený norm.png a v mém případě dojde k otevření v Zoneru. Zde si celý obraz označíme do bloku a dáme ctrl+c (kopírovat). Potom Zoner už také nebudeme potřebovat. Opět poklikáním na color.dds dojdeme přes DXT až do Malování. Zde dáme ctrl+v (vložit) a obraz se nám přepíše upraveným obrazem z GIMPu. Jelikož jsme jej předtím z Malování  vytáhly a neměnily velikost, zůstal stejný a po úpravě a vložení zpět se nic nemění a nemusíme upravovat velikost obrazu. Potom pokračujeme stejně jako v díle prvním, dáme uložit, skočíme do DXT a zde klikneme na šipku a obraz se nám překopíruje i sem, následuje uložení ve formátu DDS DXT5 s názvem color.dds do pracovní složky a dáme přepsat. Potom již jenom opět přepsat soubor color.dds ve Scanii v modu naším nově překresleným, spustit hru, a je to.

    To je celý návod jak skinovat. Zbytek je už na vás. Ale věřte tomu, že truck nepude takto rychle. To je o malování, pouštění hry, prohlídnutí modelu, zjištění chyb, znovu vypnout hru, opravit textury, spustit hru, zkontrolovat ....... Skinováním nestrávíte minuty, ale hodiny a někdy i dny, než je dílo opravdu podle vašich představ.

 

Web založen 11.3.2010 © Všechna práva vyhrazena BB

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode